Please use this identifier to cite or link to this item: http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPinheiro, Priscila Tinelli-
dc.creatorBussinguer, Elda Coelho de Azevedo-
dc.date.accessioned2018-09-17T13:03:08Z-
dc.date.available2018-09-12-
dc.date.available2018-09-17T13:03:08Z-
dc.date.issued2016-12-30-
dc.identifier.citationPINHEIRO, Priscila Tinelli; BUSSINGUER, Elda Coelho de Azevedo. Boaventura de Sousa Santos e a lógica do pensamento abissal: uma análise a partir do método dialético. Fortaleza, v. 2, n. 2, p. 890-908, jul./dez, 2016. Disponível em: <http://www.indexlaw.org/index.php/culturajuridica/article/view/1501/pdf>pt_BR
dc.citation.volume2pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage890pt_BR
dc.citation.epage908pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.26668/IndexLawJournals/2526-0251/2016.v2i2.1501pt_BR
dc.identifier.issn2526-0251pt_BR
dc.identifier.urihttp://191.252.194.60:8080/handle/fdv/279-
dc.description.abstractSeeks to analyze the dialectic in Boaventura de Sousa Santos perspective from the application of the society division ideology by cartographic lines that segregate the "visible" – what's on the "here" line – from the "invisible" – the other end. The work presents a construction based on the several meanings that the expression can take including its use as a method in the scientific research in social sciences. Finally, the Post-Critical theory orientation contributes to the analysis of the dialectic, by presenting itself – according to Santos – as the most appropriate to the current time: postmodernity.pt_BR
dc.description.resumoBusca analisar a dialética na perspectiva de Boaventura de Sousa Santos a partir da ideologia da divisão da sociedade por linhas cartográficas, que segregam, o “visível” – que está do lado de “cá” da linha – do “invisível” – do outro lado da linha. Apresenta-se uma construção com base nas plúrimas significações que a expressão pode assumir até chegar a sua utilização como método nas pesquisas científicas das ciências sociais. Por último, o viés da Teoria Pós-Crítica contribui para a análise da dialética, por se apresentar – segundo Santos – como a mais adequada ao momento atual: a pós-modernidade.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Leticia Alvarenga (leticiaalvarenga@fdv.br) on 2018-09-12T19:18:35Z No. of bitstreams: 1 PINHEIRO; BUSSINGUER.pdf: 920209 bytes, checksum: 777865b5002410a425182d303ea4007f (MD5)en
dc.description.provenanceRejected by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br), reason: Inserir o DOI on 2018-09-17T11:22:26Z (GMT)en
dc.description.provenanceSubmitted by Leticia Alvarenga (leticiaalvarenga@fdv.br) on 2018-09-17T11:55:40Z No. of bitstreams: 1 PINHEIRO; BUSSINGUER.pdf: 920209 bytes, checksum: 777865b5002410a425182d303ea4007f (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br) on 2018-09-17T13:03:08Z (GMT) No. of bitstreams: 1 PINHEIRO; BUSSINGUER.pdf: 920209 bytes, checksum: 777865b5002410a425182d303ea4007f (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-09-17T13:03:08Z (GMT). No. of bitstreams: 1 PINHEIRO; BUSSINGUER.pdf: 920209 bytes, checksum: 777865b5002410a425182d303ea4007f (MD5) Previous issue date: 2016-12-30en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFaculdade de Direito de Vitoriapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsFDVpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Sociologia, Antropologia e Cultura Jurídicapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDialéticapt_BR
dc.subjectCiências sociaispt_BR
dc.subjectPensamento abissalpt_BR
dc.subjectTeoria pós-críticapt_BR
dc.subjectPós-modernidadept_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOpt_BR
dc.titleBoaventura de Sousa Santos e a lógica do pensamento abissal: uma análise a partir do método dialéticopt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dcterms.typeArtigo de periódicoPOR
Appears in Collections:PPGD - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PINHEIRO; BUSSINGUER.pdfPDF898.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.